واحد فناوری اطلاعات

تعداد بازدید:۱۰۱۶

مسئول واحد

مهندس نوید بیگ زاده

کارشناس ارشد مهندسی سخت افزار    

داخلی 113

تلفن مستقیم :33255290-045

 

کارشناسان واحد: 

آقای مهندس اسماعیل سلیمی  کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار 

 

 خانم  مهندس خدیجه جبرائیل نژاد کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات

تلفن داخلی کارشناسان  283 -113

 

  • توضیحات:

    واحد فناوری اطلاعات بیمارستان علوی در طبقه اول ساختمان اداری(MIR) قرار دارد

    اهداف واحد:
    1- افزایش دقت و سرعت در انجام فعالیت های مرکز بوسیله سیستمی کردن فعالیت ها

    2- کوتاه شدن زمان انجام ارائه خدمات به بیماران بوسیله سیستمی کردن فعالیت ها

    3- افزایش امکان کنترل مدیریتی بروی فعالیت های مرکز بوسیله سیستمی کردن فعالیت ها

    4- افزایش دقت آماری بوسیله سیستمی کردن فعالیت ها

    5- کاهش تردد بین بخشی بوسیله سیستمی کردن فعالیت های جاری

    مهمترین فعالیت‌های واحد فناوری اطلاعات:

    مدیریت نرم افزار

    1- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسبی جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

    2- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

    3- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

    4- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه (مانند حضور و غیاب و دستگاه تایمکس و ...)

    5- آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه

    6- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبانی (Backup Data) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

    7- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور

    8- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

    9- نصب و راه اندازی نرم افزار های کاربردی

    10- آموز ش کاربران و کارشناسان جهت استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده

    11- نصب و بروزرسانی آنتی و یروس بروی سیستم های مرکز

    12- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید نرم افزار

    مدیریت سخت افزار

    1- تهیه شناسنامه فنی سخت افزار کلیه سیستم ها

    2- سرویس دوره ای سخت افزار و بروزرسانی سیستم های بیمارستان

    3- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات

    4- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات 

    5- آگاهی از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

    6- آگاهی کامل از نحوه ارتباطات مرکز 

    7- آگاهی از نحوه عیب یابی درون شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی 

    8- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود 

    9- آگاه نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها 

    10- رفع مشکل شبکه ای تمامی سیستم های کامپیوتری موجود در مرکز (IP، کارت شبکه و...)

    11- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

    12- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور از نظر دما و دقت در عبور و مرور ها

    13- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه

    مدیریت اینترنت

    14- آشنایی با نحوه اتصال به اینترنت بر روی PC, Laptop, Mobile

    15- آشنایی با مرورگرها و نرم افزارهای جانبی کار با اینترنت

    16- شناسایی خطاهای سیستم جهت اتصال به اینترنت

    17- پیگیری مشکلات و پیشنهادات کاربران جهت ارجاع به مسئول واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی

    18- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پزشکان، مسئولین بخش ها و دانشجویان جهت دسترسی به اینترنت

    مدیریت HIS

    1- نظارت بر پیمانکار و گزارش اشکال های احتمالی به کارشناس مسئول  پشتیبانی نرم افزار و پیگیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت

    2- همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار

    3- نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان بروزرسانی های دوره ای

    4- نظارت بر تهیه گزارش های HIS

    5- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه

    6- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پرسنل جهت دسترسی به نرم افزارهای HIS

    مدیریت اتوماسیون اداری

    1- آگاهی از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

    2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران

    3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)

    آموزش

    1- تهیه کتابچه و جزوات آموزشی مورد نیاز کاربران

    2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران

    3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)

    امور ستادی

    1- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه

    2- انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مدیریت فناوری اطلاعات

    3- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم

    4- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر

آخرین ویرایش۲۲ شهریور ۱۴۰۴